Klíčové ukazatele výkonu neboli KPI jsou nedílnou součástí každé digitální marketingové strategie, včetně PPC kampaní .
Jinak, jak řekl Yogi Berra: „Pokud nevíš, kam jdeš, skončíš někde jinde“. Nastavení seznamu důležitých KPI, jejich sledování a přizpůsobení reklamní strategie s platbou za proklik je nutností pro každou firmu.
Zároveň však neexistuje žádný univerzální seznam PPC metrik
který by vyhovoval všem společnostem. Výběr klíčových ukazatelů výkonu, které je třeba dodržovat, závisí jak na oborových kritériích, tak na vašich konkrétních marketingových cílech. Pokud nepoužijete správný komplexní přístup ke sledování vaší platby za proklik, mohou vás metriky marnivosti odvést od zaměření na vizi usazené firmy.
Pojďme se tedy podívat E-mailová databáze pracovních funkcí na hlavní KPI pro PPC, které pravděpodobně prospějí vaší digitální marketingové strategii.
Hlavní KPI pro PPC
Podíl zobrazení
Jedním ze základních KPI placeného vyhledávání je podíl zobrazení, který poskytuje informace o tom, kolik uživatelů vidělo vaši reklamu. Podíl zobrazení nevyžaduje žádné další aktivity zákazníků, jako jsou kliknutí. I když to nemůže být ukazatelem úspěšnosti vaší kampaně, je to stále důležité pro počítání dalších KPI PPC.
Jak vypočítat podíl zobrazení
Počet zobrazení, která vaše eg lists reklama získala, je třeba vydělit celkovým počtem zobrazení, která vaše reklama mohla získat.
Podíl zobrazení také demonstruje vaši pozici v reklamní soutěži. Pokud máte například 55 % podílu zobrazení, znamená to, že zbývajících 45 % patří vašim soupeřům, kteří také soutěží o stejná klíčová slova. Idylicky se podíl zobrazení musí co nejvíce blížit 100 %.
Průměrná míra prokliku (CTR)
Míra prokliku (CTR) je na seznamu nejkritičtějších PPC KPI. Metrika ukazuje, kolik uživatelů kliklo na reklamu poté, co ji viděli. Na základě CTR můžete pochopit, zda vaše cílové publikum vyhodnotilo vaši reklamu jako zajímavou, relevantní a hodnotnou. Na základě CTR se můžete rozhodnout, zda pozastavíte PPC kampaně nebo zvýšíte nabídky.
Jak vypočítáte CTR
Počet kliknutí je třeba vydělit celkovým počtem zobrazení za určité období.
Pokud například vaše reklama zaznamenala 1000 zobrazení a 200 kliknutí, pak by vaše CTR byla: (200/1000) x 100= 20 %.
Skóre kvality
Skóre kvality je metrika vytvořená společností Google k určení kvality vytvořené reklamy. Je generován na základě tří komponent:
relevance inzerátu;
míra prokliku;
kvalitu vaší vstupní stránky.
Již jsme se zabývali hlavními តើលិខិតប្រភេទណាដើម្បីធ្វើកិច្ចសន្យា? požadavky na text reklamy a vstupní stránku pro úspěšnou PPC kampaň .
Skóre kvality se pohybuje od 0 do 10. Ve společnosti Promodo se snažíme u PPC kampaní našich zákazníků dosáhnout co nejvyššího skóre kvality.
Průměrná cena za proklik
Klíčová je finanční stránka. Proto je výpočet efektivity realizované PPC kampaně nutností. Můžete to udělat pomocí metriky ceny za proklik (CPC), která ukazuje, kolik peněz utratíte pokaždé, když zákazník klikne na reklamu.
Jak vypočítat CPC
Podle vzorce CPC musíte vydělit celkovou cenu vašich prokliků celkovým počtem kliknutí.
Referenční hodnota průměrné ceny za proklik závisí na mnoha faktorech, jako je odvětví, země, platforma, konkurence ve zvolených klíčových slovech a také kvalita vaší reklamy. Například v níže uvedeném grafu můžete vidět, že CPC ve vyhledávačích je ve Spojených státech mnohem dražší než ve Finsku.
cena za proklik podle země
Průměrná cena za proklik (CPC) v reklamě ve vyhledávačích (SEA) 2020, podle zemí. Zdroj: Statista
Konverzní poměr
Konverze je rozhodně jedním z nejdůležitějších KPI placeného vyhledávání. Motivovat cílové publikum, aby kliklo na reklamu a přivedlo je na vaši vstupní stránku, je jen polovina práce. Je mnohem složitější přeměnit je z potenciálních zákazníků na platící zákazníky, kteří vaší značce skutečně přinášejí příjmy. Proto je míra konverze základní metrikou, kterou je třeba zvážit.